dagarna i danmark!

Hade tänkt att berätt om semestern i Danmark, för dom hade ju inget nät där nere..! Så i lördags natt så
åkte vi ner till Göteborg och var där ungefär vid 7 på morgonen, sen vid åtta så gick båten till Fredikshavn! Till ända dit ner tar det tre timmar, så man hade lite att göra på båten, pappa tog en lott och vann en wiskey. Han hade ovanligt med tur den dagen, men inte jag... Sedan när vi kom fram åkte vi till Billund, (där legoland ligger) Det tar 2 timmar dit, så det var mycket bil & båt..! Den första dagen så packa vi in oss i våran stuga, som var väldigt fin! Det kommer ut bilder på den, jag lovar! Sen på måndagen så gick vi in till Legoland, och detvar inte så mycket folk eftersom det inte var högsäsong, så det var extremt skönt! Killarna tyckte det var underbart där inne, men pappa tyckte nog det var lika kul! Jag och mamma skrattade mycket, vi åkte en berg&dal bana! Och vi höll på att kissa på oss, skitläskig! :) Men det var ett nöje, det fanns endel roliga saker där nere, sedan på eftermiddagen regna det lite så vi åkte hem och åt, sen så åkte vi till deras stora badhus på LA LANDIA, (där vi bodde) Och tro mig, det var det coolaste, häftigaste badhuset jag sett! Inte som i Sverige.. På kvällen kollade vi på fångarna på fortet, som är mitt favorit program, tisdagen blev nästan likadan, som förradagen, dock att killarna fick lego, som dom lekt med endel! På kvällen bada jag jacuzzi! Shit, det var en upplevelse, superduper skönt. På onsdag morgon lämnade vi våran stuga och Billund och LA landia.! Vi kunde inte ta samma väg hem för dte var storm vid båten så vi åkte över lilla bält bron, och stora bält bron! Stora bält var 2 mil eller något sådant, så det tog sin stund att åka över den, så vid hälsingÖR. Så tog vid båten till Helsingborg istället, för den båtturen tar bara  minuter eller något mindre, vi stannade lite vid JKP på vägen hem där jag köpte ny askor, och mamma och pappa köpte nya handbollskor till mig!
Stort tack för en bra liten semester tripp till Danmark och skorna,
♥♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0